قاضی زاده هاشمی

قاضی زاده‌هاشمی با اشاره به نامه نگاری با رئیس قوه قضاییه پیرو ارائه فهرست متخلفین بورس گفت: مجلس ۴ ماه صبوری کرد تا این گزارش از سوی سازمان بورس ارائه شود اما مسئولین این سازمان با ما روراست نبودند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، سید امیر حسین قاضی زاده‌هاشمی با اشاره به نامه نگاری با رئیس قوه قضاییه پیرو ارائه فهرست متخلفین بازار سرمایه گفت: ابتدا باید گفت دستگاهی که باید تخلفات موجود را گزارش می‌کرد، سازمان بورس بود نه مجلس شورای اسلامی.

بیشتر بخوانید:

هنوز کار دولت با بورس تمام نشده است

وی افزود: به طور کل مجلس چهارماه صبوری کرد تا این گزارش از سوی سازمان بورس ارائه شود اما متاسفانه مسئولین این سازمان با ما روراست نبودند و چندین بار به ما گفتند که این گزارش ارسال شده و بعداً معلوم شد که این گزارش ارسال نشده است و تنها گردش کار برای دادستان محترم ارسال شده است.

 نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لاجرم ما مجبور شدیم تا خودمان دست به کار شده و لیست شرکت های متخلف بورسی را به دادستان محترم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه این فهرست شرکت های متخلف بورسی از طرق غیر رسمی در اختیار ما قرار گرفته است، تصریح کرد: با این حال این وظیفه معاونت حقوقی سازمان بورس بوده که درباره این تخلفات تشکیل پرونده داده و با این تخلفات برخورد و این لیست را در اختیار مدعی‌العموم برای برخورد های بعدی قرار دهد.

تخلفات به جز تخلفاتی است که سازمان بورس پیرو  ترک فعل‌ها انجام داده است

قاضی زاده هاشمی اظهارداشت: در حال حاضر جنس تخلفات صورت گرفته چند نوع است؛ این تخلفات به جز تخلفاتی است که سازمان بورس پیرو  ترک فعل‌ها انجام داده است لذا این تخلفات سر جای خودش باقی است؛ به عنوان مثال چرا سازمان بورس در زمان خود از ایجاد حباب در این بازار جلوگیری نکرده است؟ یا چرا از گسیل افراد کم تجربه به این بازار خودداری نکرده است ؟

سوال اینجاست که چرا سازمان بورس دامنه نوسانات این بازار را نبست تا این بازار یک رشد جدی داشته باشد و یا اینکه چرا مسئولین این سازمان بازارگردانی را از ابتدا شروع نکردند و صبر کردند تا ریزش ها اتفاق بیفتد و پس از آن به موضوع بازارگردانی پرداختند

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همچنین سوال اینجاست که چرا سازمان بورس دامنه نوسانات این بازار را نبست تا این بازار یک رشد جدی داشته باشد و یا اینکه چرا مسئولین این سازمان بازارگردانی را از ابتدا شروع نکردند و صبر کردند تا ریزش ها اتفاق بیفتد و پس از آن به موضوع بازارگردانی پرداختند.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین این جای سوال دارد که مسئولین این سازمان چرا زمانی که ریزش شاخص بورس رخ داد منفعلانه برخورد کردند و چرا با متخلفین که ابتدا صف خرید ایجاد کردند تا قیمت‌ها رشد کند و پس از آن، به یک آن شروع به فروش کردند، برخورد نکرد و چراهای دیگر ...

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه شورای عالی بورس در مقطعی مصوباتی را گذراند، بیان داشت: این موارد اواخر تابستان تصویب شد تا اقداماتی برای اصلاح بازار سرمایه مدنظر قرار گیرد که باید گفت حتی این موارد هم پیگیری نشد لذا آن بخش از تخلفات که ما به آن اشاره می‌کنیم و گفتیم لیست آن را می‌فرستیم برای همین فقره آخر است یعنی ما هنوز به اقدامات اولیه در این بازار به مانند رشد صوری، سفته‌بازی ها و ریزش شاخص وارد نشده ایم.

عمده تخلفات از سوی شرکت‌های حقوقی در این بازار رخ می دهد

قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: با این حال عمده این تخلفات از سوی شرکت‌های حقوقی در این بازار رخ می دهد لذا حقوقی ها وابسته به دولت هستند - یا به طور مستقیم دولتی هستند به مانند برخی از بانکها که دولتی هستند و یا به طور غیرمستقیم دولتی اند - یعنی درست است که خصوصی شده‌اند اما مدیر عاملان آنها را دولت منصوب می کند.

وی بیان داشت: تمامی واگذاری‌هایی که از سوی خودروسازان و فولادی‌ها انجام شده همه مدیرعاملان آنها از سوی دولت منصوب شده‌اند و ظاهراً خصوصی شده‌اند و اما در باطن از یک سازمان به سازمان دیگر منتقل شدند و بنده هم همین قدر می توانم بگویم که دست همین‌ها در کار است.

تمامی واگذاری‌هایی که از سوی خودروسازان و فولادی‌ها انجام شده همه مدیرعاملان آنها از سوی دولت منصوب شده‌اند و ظاهراً خصوصی شده‌اند و اما در باطن از یک سازمان به سازمان دیگر منتقل شدند و بنده هم همین قدر می توانم بگویم که دست همین‌ها در کار است

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته ما لیست شرکت‌های متخلف را داریم و می‌دانیم مقصر اول تا صدم کیست و این لیست را خدمت مقام قضایی ارسال کرده ایم و حتماً این لیست برای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هم ارسال خواهد شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: با این حال ما به لیست تهیه شده خود مطمئن هستیم لذا به دلیل اینکه این اطلاعات به طور رسمی به دست ما نرسیده ، این حق را می‌دهیم که مقام قضایی و کمیسیون اصل نود به این مسئله ورود کنند و ببیند چند درصد از این شرکت ها مقصر بوده و چه میزان مقصر نبوده اند هر چند که بازار سرمایه بازار شفاف است و معلوم است که چه کسی صف خرید، چه کسی صف فروش و چه کسی چقدر ریزش و چه کسی بازارگردانی را شروع کرده است.

با سیگنال فروشان و کسانی که صف خرید و فروش صوری راه انداخته باید برخورد شود

این نماینده مجلس با اشاره به برخی جو سازی‌ها پیرو فهرست متخلفین بازار سرمایه، بیان داشت: بالاخره ما نگفتیم که چه کسی متخلف است؛ برخی مگر می دانند در لیست ما اسم چه شرکتی آمده است تا مشخص شود چه کسی قرار است چه کسی را متخلف بداند.

وی تاکید کرد: هر کس که متخلف است؛ یعنی با آن کسی که سیگنال فروشی و مردم را دچار انحراف کرده، تا کسی که آمده به اصطلاح صف خرید و فروش صوری راه انداخته باید مورد برخورد قرار گیرد.بنابراین ما دست روی نقطه خاصی نگذاشته ایم اما برخی مگر می‌دانند ما از کجا اطلاعات را کسب کرده‌ایم و اگر افرادی خبر دارند بفرمایند...

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حال حاضر ما اسم ۱۰۰ شرکت متخلف را به دستگاه قضایی معرفی کردیم و البته این فهرست بیشتر از این ها بوده و فعلا ما اسامی شرکت‌هایی که مهم بوده‌اند را شمارش کرده‌ایم.

منبع:سایت خبری بازار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 3
    برو دنبال کارت بابا، چرا کاری نکردید؟؟؟
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      3 0
      بالاخره انسان خلاف کار روزی بدام می افتد
    • امیر قلی IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      4 0
      چرا بره پی کارش .. اتفاقا امده پیگیری کنه تا دست دزدان و متخلفان اصلاح اتی را رو کند ..
  • س IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 1
    آقای قاضی زاده لطفا مدیران و خود سازمان بورس رو هم زیر ذره بین ببرید که رانت ها در آنجا بسیار جابجا میشود ..!! .. و به ریش سهامداران خرد و متضرر میخندند!
  • ناصر IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 0
    با سلام ما هنوز در ۳۵ درصد ضرر از اصل پول خود در خرید سهام از بورس هستیم و نمیدانیم با این همه جو های گوناگون پیش آمده آیا به اصل پول خود خواهیم رسید یا نه و ما از شما صاحب رسانه تقاضا داریم در این مورد مطلب نوشته و حرف امثال ما را به گوش مسئولین برسانید ممنون و تشکر از شما عزیزان
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    8 0
    ******* نمایندگان محترم مجلس با عرض سلام وخسته نباشید ما تازه واردان به بازار بورس .با تبلیغات وتقاضای دولت وارد این بازار شدیم دولت وکارشناسان دولت وحتی خود رییس جمهور که فرمودند .بورس از افتخارات این دولت است وما از سرمایه ملت وبورس حمایت خواهیم کرد وسود بورس از سایر سرمایه گذارییها بیشتر است از مردم تقاضا می کنم .باخیال راحت وارد بورس شوند وبور س محل امنی برای سرمایه گذاری ملت است .وماطبق تقاضای دولت ورییس جمهور وارد این بازار شدیم طلا وملک خود رافروخته وبه دولت اعتما د کردیم ودربورس سرمایه گذاری کردیم با احتساب ضرر ملک وطلا وریزش شدید بورس سرمایه وآرامش ما ازبین رفته ۲۰۰ درصد در ضرریم . دولت به اعتماد ما تازه واردان خیانت کرد قدیمی ها با سود از بورس خارج شدند وما سرمایه خود را از دست داده ایم . این عدالت نیست خواهشمند است تصویب کنید در اذای ضرر تازه واردان به بورس که امسال با تقاضای دولت وارد این بازار شده اند مقداری سهام بورسی به اذای جبران خسارت به پروتفوی انان اضافه گردد جواب اعتماد ملت خیانت نیست .ما از نمایندگان محترم مجلس خواهشمند هستیم به درخواست به حق مارسیدگی شود ممنون ومتشکر
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    2 1
    واقعا متاسفم با این طرز تفکر
  • م IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    3 0
    اگرشمانماینده محترم..این کارمهم راادامه ودراخرنتیجه گیری...ومجازات عاملین سرمایه های خرد مردم..رابه اطلاع عموم..خصوصا زیاندیده ها برسانید....تاابد این کارشما مورد تشویق هنه سهامداران قرارخواهد گرفت..چون درواقع...اسیب های فراوان به خیلی ازمردم روا شد...که دردراز مدت...اثرخود رانشان خواهد داد..چه بسیارخانواده هایی که باازدست دادن سرمایه شان..وخارج شدن از بورس.به نابودی کشیده شدند...وچه بسیاری هستند بخاطرجبران..هنوز دربورس مانده اند...وتارسیدن به قیمتهای شاخص دومیلیون و صد...هنوزفاصله بیشتر داشته..و اینک بابالا رفتن شاخص..بتازگی سرمایه انها..به نصف رسیده است..خدا اجرتان بدهید که این فسادگران بورس را..به مجازات شدید که همانا جریمه های سنگین به اندازه سودهای بااورده انهاست..محکوم نمایید.
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    4 0
    فقط یه کاری کنید مردم به اصل سرمایشون برسن..سود پیشکش...خدا خودش بزنه تو کمر کسانی که پول و سرمایه مردم بدبخت و بیچاره رو تو این وضعیت به تاراج بردن..
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    3 0
    تا سازمان بورس پاک سازی نشود کار خودشان را می کنندچون دولت پشت انها را داردمگر قوه قضاییه با جدیت واردانها که تخلف می کنند را مجازات و اخراج و از ادامه خدمت دراین بورس محروم شوند
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    3 0
    حقوق کارمندان بورس را نگاه کنید همه بالای 20 میلیون تومان هست! برخی بانک‌ها و ادارات دیگر هم همینطور...
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 0
    دولتی ها تنها جایی که را که میتونن کنترل کنن بازار سرمایه هست و کرایه تاکسی ها
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 0
    اگر این خبر که توسط نماینده مجلس بیان گردید ۱۰ درصد فقط انجام شود بعبارتی فقط ۱۰ درصد محاکمه شوند ۷۰ درصد بورس پاکسازی میشود متاسفانه از آنجا که پول باعث فساد میشود و این مکان مرکز فساد است و پاکسازی بسیار مشکل واقعیت و نمیتوانند این مهم را برنجانم برسانند
  • احمد IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 0
    سلام.نظرات. همه. را خوندم. واقعا. باید. رسیدگی. شود چرا. خگستر ۱۲۰۰. فروش. رفت. الان. ۴۰۰ تومان. است. ایران. خودرو. هر روز. هر ساعت. قیمت. ماشین. ها. را افزایش. میدهد بعد. سهام. از نصف. کمتر کردن. باید. با. خودرو. سازها. بر خورد شود. کسانی. که. سهام. را به قیمت. ۱۲۰۰. به. ملت فروختن. همان حقوقی ها.
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 0
    نظارت دقیق باید از محور سازمان بورس باید انجام بشه تااحدی قصد دست درازی به مال مردم نکنند
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 0
    دستت درد نکنه ولی نوش دارو بعد از.... سرمایه ۲۲ سال کارگریم رفت
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 0
    خدا خیرتون بده حقما رو بگیرید یا حق یا مبین سوره طور برای برگشت مال خوانده شود
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 0
    از این نماینده محترم زحمت کش و دلسوز جناب اقای سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی کمال تشکر داریم از زمانی که نمایندگان محترم مجلس ورود کردن بورس رشد خودش و شروع کرده است مشخص شد که عاملان ریزش این بازار چه کسانی بودن لطفا برخورد شود با تشکر
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 1
    همه شما تا حالا خواب بودید چند ماه دارند مافیایی دزدی تو بازار سرمایه ،دلار و سکه و... تازه بعد از نابود شدن یک عده این اقا تازه داره اقدام میکنه ایا این مافیایی دولتی مجازات بشن یا نه ؟ بنیاد مستضعفان و بنیاد ... همه اینها حقوقهای کارمندانشان را از بورس در اوردن شاهد حقوق توی نماینده را هم از همین بورس دزدیدن به شما دادن خلاصه داغانیم بره .
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    1 0
    برخی از دوستان معتقدند متخلفان باید جریمه سنگین شوند در حالیکه این اشتباه است چون جریمه دوباره میرود تو جیب همون دولت باید دزدیها و تخلفات مالی را از مجرم بگیرند و به کسانی که واقعا به ناحق متضرر شده اند بدهند جریمه باید به جیب شاکیان بر حق برود
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    1 0
    ان شاالله
  • ماهان FR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    1 0
    ی دوازدهمین حقوقی های سیگنال فروش دزد رو اعدام کنین اگ از فردا بازار بدون دخالت باش عالی پیش میره
  • ناشناس IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    1 0
    خدا کنه دوباره اینطور نشه من خودم تو ده تومن ۴تومن ضرر کردم بدبخت شدن کسانیکه سرمایه بیشتر داشتن کسی که ده میلیلارد داشته حتمن ۴میلیارد ضرر کرده تورو خدا پیگیر باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس